شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اعلام کرد: در راستای اجرای برنامههای مدیریت بار شبکه در فصل گرم سال و مطابق ابلاغیه شرکت توانیر، بسته جدیدی از مشوقهای صرفهجویی برای مشترکان در استان اجرا میشود.
پاداش ۳۰ درصدی برای صرفه جویی
بر اساس اعلام این شرکت، مشترکانی که از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه، مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند، مشمول پاداش مدیریت مصرف خواهند شد و این پاداش بهصورت تخفیف ۳۰ درصدی در قبض برق آنان اعمال میشود.
خانه خود را به نیروگاه تبدیل کنید و تخفیف دائمی بگیرید
توزیع برق گیلان گفت: همچنین مشوقهای ویژهای را برای متقاضیان خانگی که به صورت داوطلبانه به نصب نیروگاههای خورشیدی روی آورند در نظر گرفته شده است، به طوری که نصب نیروگاههای خورشیدی با ظرفیت ۵ کیلووات که قابلیت رؤیتپذیری در شبکه را داشته باشند، منجر به اعمال ۲۰ درصد تخفیف در قبوض ماههای گرم سال میشود.
همچنین در یک رویکرد حمایتی ، آن دسته از مشترکینی که نیروگاه خورشیدی خود را به سیستمهای ذخیرهساز (باطری) مجهز کنند، میتوانند از ۳۰ درصد تخفیف در بهای برق مصرفی خود تا پایان سال ۱۴۰۵ استفاده نمایند که این موضوع فرصت استثنایی و هوشمندانهای برای کاهش دائم هزینههای انرژی و کمک به پایداری شبکه برق در ایام اوج بار است.
شرکت توزیع نیروی برق گیلان تأکید کرد: مشارکت مشترکان در این طرحها نقش مهمی در پایداری شبکه برق، جلوگیری از بروز اعمال محدودیت های ناخواسته و تأمین برق مطمئن برای همه مشترکان در روزهای گرم سال دارد.
این شرکت از مشترکان خواست با رعایت الگوی مصرف، استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات کمباری و تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۵ درجه، در اجرای موفق برنامههای مدیریت مصرف برق همکاری کنند.








ثبت دیدگاه